Працюємо самостійно

06.03.18р
математика
1.      Обчисліть.
26 + 42 : 7 =          82 – 8 × 4 =          42 : 6 × 6 =
32 : (56 – 52) =      5 × 4 + 64 =          27 : 9 : 3 =
36 : 9 + 7 × 3 =      5 × 8 – 7 × 5 =      24 : 6 × 9 =
2.      Вставте пропущені числа.
__ × 4 = 32            __ : 7 = 8              44 –__ = 29
3.      Розв’яжіть задачі.
1) Висота берези становить 3 м, а тополя у 4 рази вища від берези. Якою є висота тополі?
2) У їдальні на обід витратили 4 кг овочів, а м’яса у 6 разів більше. Скільки м’яса витратили на обід?
                                                    українська мова   
1.     Слова, які відповідають на питання  що робить? що зробить? що робив?, називають :
a)     дію предмета;
b)    ознаку предмета;
c)     назву предмета.
2.     Підкресли слова, назви дій:
a)     зелень, зелений;
b)    ведмідь, борсук;
c)     зимувати, косити.
3.     Підкресли слова, які є назвами дій до слова людина:
a)     хоробрий, розумний, веселий;
b)    усмішка, сум, сонечко;
c)     Розмовляє, спить, малює.
4.     Спиши. Підкресли дієслова.
Помічниця
Олина мама пішла на роботу.
Оля зробила всю хатню роботу:
Квіти полила і посуд помила –
Мама свою помічницю хвалила.
5.     Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Працювати                       знайти
загубити                            сміятися
змерзнути                         відпочивати
плакати                              зігрітися.

05.03.18р.
математика
1.Розв’яжіть кругові приклади.
8 × 3                       3 × 9                         4 × 3
12 : 6                      24 : 6                         18 : 6
20 – 12                   2 × 9                         27 – 7

2.Порівняйте іменовані числа.
2 м___19 дм                     5 см___ 5 дм
4 дм 3 см__ 43 см           3 дм___   30 см
2 дм___48 см                   8 дм 8 см ___ 77 см

nozhn-1                                                                                                                      
3. Знайдіть значення суми і різниці b + 20, b – 20, якщо b = 56. 
                                               українська мова   
1.  Слова, що називають дії предметів, відповідають на питання:
а)  хто? що?;
б) який? яка? яке? які?;
в) що робить? що зробить?

2.Підкресли слово, яке називає дію предмета:
а) дзвіночок;
б) дзвінкий;
в) дзвонити.

3. Підкресли слова, які є близькими  за значенням до слова йти:
а) відпочивати, розмовляти;
б) рухатись, плентатись;
в) співати, малювати.

4.   Спиши. Підкресли дієслова.
Мороз малює на вікнах картини,
Сріблом вкриває у лісі ялини.
Вітер у срібні труби сурмить.
Сріблом бурулька на сонці блищить.

5. Поєднай лініями слова, протилежні за значенням.
Кинути                         відповідати
мовчати                      закінчувати
починати                     розповідати

запитувати                  підняти.

02.03.18р
математика
1.      Обчисліть.
34 + 40 : 5 =          75 – 8 × 5 =          54 : 9 × 6 =
40 : (46 – 38) =      7 – 6 + 29 =          36 : 6 × 9 =
24 : 8 + 7 × 5 =      8 × 6 – 7 × 4 =      48 : 8 : 3 =
2.      Вставте пропущені числа.
__ × 6 = 48            __ : 6 = 9              53 – __ = 37
3.      Розв’яжіть задачу
      На стіл поставили 6 тарілок, на кожній з яких було по 7 тістечок, та 8 тарілок, на кожній з яких було по 4 пиріжки. Скільки тістечок та пиріжків було на тарілках?
                                                  українська мова   
1.Дієслова відповідають на питання :
А) хто?,що?  Б) який?, яка?, яке?  В) що робить?, що роблять?
2.Визначи дієслово:
а) сніг        б) сніжить        в) сніжний
3.Службові слова служать :
а) для читання  б) для спілкування  в) для зв’язку слів у реченні
4.До назв тварин добери дієслова.
Слон -     .    Білка -     .  Метелик -    .
(літає,  ходить,   стрибає)
5.Спиши речення і підкресли службові слова.
Був чудовий весняний ранок. У повітрі кружляли пташки. За рікою піднімалось  червоне сонце.  Вода парувала на сонці.
6.До поданих дієслів добери протилежні за значенням.
Відлетів -                     
Запитати –
7.Впиши в речення потрібні службові слова.
Тамара прокинулася разом … сонечком. Вона подалася … лісу …гриби.



01.03.18р
математика

1.      Обчисліть вирази.
12 : 3 × 4 =            (65 – 58) × 4 =
8 × 6 + 12 =           69 – 6 × 7 =
21 : 7 × 8 : 6 =      (89 – 61) : 4 =
20 : 5 + 17 =         96 – 56 : 8 =
2.      Довжина відрізка BA дорівнює 12 см, він на 3 см довший, ніж відрізок LM. Накресліть відрізки BA і LM.
nozhn-1        Довжина відрізка CD дорівнює 10 см, він на 4 см довший, ніж відрізок KM. Накресліть відрізки CD і KM.
3. Розв`яжи задачі
   1) У двох кімнатах шкільного табору поставили по 4 ліжка, а в третій кімнаті поставили 6 ліжок. Скільки всього ліжок поставили в трьох кімнатах?
  2) У цеху пошили 6 сарафанів, витративши по 4 м тканини на кожний, та 5 суконь, витративши по 5 м тканини на кожну. Скільки всього метрів тканини витратили на пошиття сарафанів і суконь?

                                                 українська мова    
  1. Слова, які відповідають на питання що робити?
що зробити?, означають …
а) назви предметів
б) ознаки предметів
в) дії предметів
  1. Слова у, до, в, на, з, по, над, від, біля – це…  
а) службові слова
б) слова, які означають предмети
в) слова, що виражають ознаки предметів
  1. У реченні прийменники пов’язанні з …
а) прикметниками
б) дієсловами
в) іменниками

  1. Підкресли дієслова в тексті.
На Україні дівчата любили плести вінки. Особливо багатими та пишними були весільні вінки. На Тернопільщині їх плели в суботу. Вінок складався з вінків барвінку, чебрецю та кількох зубчиків часнику.

  1. Впиши в речення потрібні прийменники.
Виручив Василько ___ біди бджілку. Вона хотіла напитися і впала ___ бочку ___ водою.

  1. Додаючи службове слово, склади речення зі слів і підкресли дієслово.
хрущі, вишнями, гудуть
                                      


28.02.18р
                                            математика
1.Розв’яжіть приклади.
32 : 4 + 23 =                  44 – 28 : 4 =
25 : 5 + 17 =                  28 – 36 : 4 =
52 – 27 : 3 + 2 =            35 : 5 + 24 : 3 =
3 × 7 – 11 =                   62 + 4 × 2 =
4 × 4 : 2 =                      82 – 3 × 8 =
2 × (40 – 36) =              20 : 4 × 6 =
4 × 7 – 36 : 4 =              3 × 8 + 4 × 4 =
2. Розв’яжіть задачу.
З однієї грядки зібрали 18 динь, а з другої — 6. Усі дині розклали в 4 ящики. Скільки динь поклали в кожний ящик?
3. Порівняйте іменовані числа.
2 м 19 дм                         5 см 5 дм
4 дм 3 см 43 см               3 дм 30 см
Завдання для кмітливих
1
Два лижники виїхали одночасно назустріч один одному. Перший ішов до зустрічі 2 години. Скільки часу йшов другий лижник до зустрічі з першим?
nozhn-1                                                                                                                                                           
 2
На дорогу від дому до школи ви витрачаєте стільки часу, як і на дорогу від дому до крамниці. Про що це свідчить?
nozhn-1                                                                                                                                                           
 3
Один хлопчик проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть 3 хлопчики за 2 години, якщо йтимуть із цією ж швидкістю?
nozhn-1                                                                                                                            
 4
З лісу треба привезти 9 ялинок. На автомашину можна покласти тільки 4 ялинки. Скільки разів доведеться з’їздити на цій машині до лісу, щоб привезти всі ялинки?
nozhn-1                                                     українська мова     
1.    1.  Прочитай слова і випиши тільки прикметники .
Щасливий, стояти, червоний, дівчина, дерев’яний, робітник, застрибнути.

2.    До іменника запишіть три прикметника.
Мова  - 

3. 
   До слова
думати запишіть три слова близькі за значенням .
4.    Доберіть і запишіть слова з протилежним значенням
                 
Добро –                                   
 Старе –                      
Холод –

5.    До слова  мороз доберіть дієслова і прикметники.


     Математичні головоломки                           


                      
27.02.18р.
математика
1.Обчислити вирази

36 : 6 * 5 + 5 =
42 : 6 * 6 – 9 =
6 * 6 : 6 + 12  =
54 : 6 * 3 – 10  =
32:4+39=      
3·(14-7)=     
4·6-3·6=
2. Розв’яжи  задачу.
Мама купила 4 пакети борошна по 2 кг в кожному і 8 кг цукру. Скільки кілограмів продуктів купила мама?
3. Накреслити відрізок 12 см і поділити його на три рівні частини. 
            українська мова     
1.  Під     Спиши. Пікресли в тексті прикметники
  Виглянуло лагідне сонечко. Чарівний ліс, широкий луг, безмежні поля і тиха річечка освітились його лагідним промінням.      
 Спиши. Підкресли у реченнях дієслова.
   Любіть книжку. Вона полегшить вам життя. Вона навчить вас шанувати людину
 й самих себе.










_________________________________________________________________________





  Багато уваги приділяється на уроках математики розвитку обчислювальних навичок (усний рахунок). Щоб відпрацювати навички лічби у межах 10, пропонуємо:
1) навчити дитину рахувати, використовуючи лінійку (або відрізок)
Поясніть дитині, що якщо додаємо, рухаємося за лінійкою праворуч. Якщо віднімаємо — рухаємося ліворуч.
     Ще одна проблема, на яку слід звернути увагу при вивченн і математики в початкових класах, — розв’язання задач. Саме задачі допомагають формувати кожне нове поняття, усвідомити його значення, потребують його застосування.
У 1 класі вивчаються прості задачі таких видів:
1) знаходження суми двох чисел;
2) знаходження остачі (різниці);
3) збільшення та зменшення числа на кілька одиниць;
4) різницеве порівняння двох чисел;
5) знаходження невідомого доданка.
Високий рівень умінь розв’язувати прості задачі — необх ідна умова успішного вивчення математики в цілому та розвитку вмінь розв’язувати складені задачі у подальшому навчанні зокрема.
По-перше, слід знати, що будь-яка задача складається з таких частин:
1. Ознайомлення зі змістом задачі
Кожну задачу читайте двічі. Першого разу прочитайте з метою ознайомлення з її змістом у цілому. Другого разу задачу прочитайте частинами і так, щоб кожна частина мала певні дані.
Щоб перевірити, як ваша дитина усвідомила умову задач і, задайте запитання за змістом або запропонуйте переказати всю задачу: «Прочитай задачу і скажи, що нам відомо про...», «Послухай задачу і повтори вголос її запитання ».
Якщо в задачі є маловідомі слова-терміни, то їх слід пояснити, застосовуючи для цього предметні ілюстрації чи малюнки.
2. Аналіз задачі
Щоб з’ясувати життєвий зміст задачі використовується пред метне моделювання, практичне виконання дій, схеми.
Схематичне зображення не повинно мати єдину форму. У 1 класі діти ілюструють задачу малюнком. Для позначення предметів, про які йдеться в задачі, використовуйте кружечки, палички, трикутники, квадрати. Розв’язання записують в вигляді прикладу під малюнком.
3. Розв’язування задачі — це виконання арифметичних дій. Задачі розв’язують усно або письмово: усно — це без запису дій у зошит, письмово — із записом у зошит.
Перевірити розв’язання задачі — це з’ясувати правильне воно чи ні. Треба поступово виховувати у дитини почуття необхідності самоперевірки.
Зупинимося на задачах певних видів та їх розв’я заннях.
Задачі на знаходження суми та остачі (різниці)
Ці задачі вводяться після вивчення нумерації чисел першого десятка та ознайомлення з діями додавання і віднімання.
Задача 1
На годівниці спочатку було 3 горобці. Потім прилеті- ли 2 синиці. Скільки всього птахів стало на годівниці?
Робота над задачею
Прочитавши задачу, організуйте практичну роботу дитини. Знайдемо відповідь за допомогою кружечків. На годівниці було 3 горобці. Покладіть на стіл у рядок 3 сині кружечки.
Далі сказано, що прилетіло ще 2 синички. Покладіть у цей рядок ще 2 червоних кружечки.
— Що означає кожен синій кружечок? (одного горобця). Кожен червоний кружечок? (одну синичку). Покажіть всіх горобців; всіх синичок; всіх пташок.
Нам треба знайти, скільки стало всіх птахів на годівниц і. Полічіть кружечки і дайте відповідь на запитання.
Задача 2
У діжці було 8 відер води. Для поливання дерев витратили 5 відер води. Скільки відер води залишилося у діжці?
Робота над задачею
У діжці було 8 відер води. Намалюй в зошиті в одному рядку 8 кружечків.
— Що означає кожний кружечок? (одне відро води). Відер води витратили для поливання дерев. Закресліть 5 кружечків.
— Що означає кожен перекреслений кружечок? (відро води, яке використали для поливання дерев).
Покажіть решту кружечків. Скільки незакреслених кружечк ів? Отже, скільки відер води залишилося в діжці? (3)
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць
Перш ніж розглядати задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, діти порівнюють числа, збільшують (зменшують) числа на 1 і 2.
Зверніть увагу дитини на зв’язки:
збільшити — це додати (+);
зменшити — це відняти (–).
Задача 1
На першій полиці 6 чашок, а на другій — на 2 більше. Скільки чашок на другій полиці?
Робота над задачею
— Скільки чашок на першій полиці? (6)
— Скільки на другій? (Стільки ж, та ще 2 чашки).
— Що відомо про чашки на другій полиці? (на другій полиці на 2 чашки більше, ніж на першій). Що запитується в задачі? Яку дію треба виконати, щоб збільшити число на 2? (дію додавання, додати число 2).
Задача 2
На одній полиці 7 книжок, а на другій — на 2 книжки менше. Скільки книжок стояло на другій полиці?
Робота над задачею.

— Повторіть, користуючись схемою, умову задачі.
— Скільки книжок стояло на першій полиці? (7) Що відомо про книжки, які стояли на другій полиці? (На другій полиці стояло на 2 книжки менше, ніж на першій). Що запитується в задачі? Якою дією розв’язується задача? (Дією віднімання. Треба від 7 відняти 2). Чому треба відняти? (Щоб стало менше, треба відняти).
Розв’язування задач за допомогою схематичних записів дає змогу перейти потім до розв’язання таких задач за уявленням. (Тривале використання предметних малюнків та схем затримує розумовий розвиток дітей.)
Задачі на різницеве порівняння чисел
Розглядаються наприкінці вивчення першого десятка. Цей вид задач викликає багато труднощів у дітей.
Щоб дитина зрозуміла, як це порівняти, проведіть практичне завдання. Візьміть 2 паперові смужки:
червона — 9 см,
зелена — 3 см.
— Виміряй, на скільки сантиметрів червона смужка довша від зеленої. Виміряй довжину кожної смужки.
— Як визначити, на скільки червона смужка довша від зеленої? (Відкладіть на червоній смужці 3 см, відріжте помічену частину і виміряйте довжину решти смужки — 6 см).
— Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, на скільки червона смужка довша від зеленої? (дію віднімання). 9 – 3 = 6 (см)
— Чи можна сказати, на скільки зелена смужка коротша від червоної (також на 6 см).
Зверніть увагу дитини: щоб знайти, на скільки одне чис ло більше або менше від другого, треба від більшого числа відняти менше.
Задача
У ставку плавало 4 гуски і 7 качок. На скільки більше плавало качок, ніж гусок?
Розв’язання
7 – 4 = 3 (к.)
Відповідь: на 3 качки більше.
Спочатку схематично намалюємо умову задачі.
З’єднайте фігури верхнього ряду з нижнім рядом.
— Скільки фігур верхнього ряду мають пари? (4) Скільки не мають? (3) Значить, у верхньому ряді фігур більше на 3.
— Скільки фігур не вистачає у нижньому ряді? (3) Значить, їх на 3 менше.
Задачі на знаходження невідомого доданка
Зміст таких задач у 1 класі здебільшого подається за допомогою малюнка, що наближує роботу над задачею до вправи на склад числа.
Задача
У коробці було 5 зелених кружечків і кілька червоних. Всього 8 кружечків. Скільки червоних кружечків було в коробці?
Запишемо коротко задачу:
Зелених — 5 
Червоних — ?
— Скільки у коробці всього кружечків? (8)
— Скільки зелених кружечків? (5). Якщо взяти 5 зелених кружечків з коробки, які залишаться? (червоні)
— Було 8 кружечків, 5 кружечків взяли, отже, червоних залишилось 8 без 5. 8 – 5 = 3 (к.)
Краще такі задачі розглядати за допомогою відрізка.
8 — це ціле
5 — це частина
Щоб знайти другу частину, треба від цілого відняти пер шу частину.

Комментариев нет:

Отправить комментарий